국민대 경영대학은 혁신을 주도하여 기업과 사회에 새로운 물결을 창출할 수 있는 창의적이고 특성화된 글로벌 인재를 양성하는 교육·연구기관입니다.
Kookmin University’s College of Business Administration is an educational and research institution that cultivates creative and specialized global talents who lead innovation and generate new waves in business and society.
상아탑 속의 학문추구가 아닌, 기업과 사회의 요구에 부응할 수 있도록 다양한 실무경험을 제공하는 5개의 학부와 8개의 전공으로 구성되어 있습니다.
Rather than ivory-tower scholarship, it is composed of five schools and eight majors that provide diverse practical experiences to meet the needs of businesses and society.
급변하는 경영환경의 트렌드를 예측하고 국내외 환경에 적극적으로 대응할 수 있는 전문인력 양성 기관입니다.
It is an institution dedicated to training professionals capable of forecasting rapidly changing business environment trends and proactively responding to both domestic and international contexts.
국민대학교 경영대학은 다양한 장학제도를 통해 “지식” 못지 않게 “경험”이 중요하다는 메시지를 학생들에게 전달하고 있습니다.
Through various scholarship programs, the College of Business Administration conveys to students that “experience” is as important as “knowledge.”
자기만의 자랑스러운 이야기를 들려줄 수 있는 인재가 되도록 저희 경영대학과 “경험의 놀이터”에서 가득 찬 미래를 꿈꾸어 보세요.
Dream of a future filled with our College of Business Administration and its “Playground of Experience,” where you become the talent who can share your own proud story.
국민대학교 경영대학은 “혁신을 주도하여 기업과 사회에 새로운 물결을 창출할 수 있는 창의적이고 특성화된 글로벌 인재를 양성하는 교육・연구기관”을 지향합니다.
The College of Business Administration at Kookmin University aspires to be an educational and research institution that “leads innovation and cultivates creative and specialized global talents capable of creating new waves in business and society.”
※ 퀵메뉴 메뉴에 대한 사용자 설정을 위해 쿠키를 사용하고 있습니다. 메뉴 체크 후 저장을 한 경우 쿠키 저장에 동의한 것으로 간주됩니다.
MY Lost Dream
이화여대병설미디어고등학교 박소은 김신혜 한현경 정담지 배원석(인솔교사) My Lost Dream
작품설명: 처음에 우리는 모두 뚜렷한 목표 없이 가야할 곳을 잃은 채 헤매인다. 목표설정을 하기위해 여러 대학을 탐방하다가 국민대학교의 조형대학을 발견하게 된다. 여태껏 자신이 꿈꿔왔던 학교임을 깨닫고 국민대학교에 진학하기로 마음을 먹는다.
이화미디어고등학교 2학년 디자인과 학생들이 모여서 만든 '이화의 미학'팀. 디자인과의 학생들이니 만큼 디자인에 대한 열망이 가득하다. 디자인을 공부하는 학생이라면 누구나 열망하는 국민대학교의 조형대학. 국민대는 디자인과의 명성이 높아서, 그것을 기준으로 하여 우리들의 꿈과 연관시켰다.
|