메뉴닫기

전체메뉴

Quick Menu

Quick Menu 설정

※ 퀵메뉴 메뉴에 대한 사용자 설정을 위해 쿠키를 사용하고 있습니다. 메뉴 체크 후 저장을 한 경우 쿠키 저장에 동의한 것으로 간주됩니다.

경영대공지

2021학년도 2학기 개강 9~10주차 학부 수업운영 안내 (2021.10.12.기준)

  • 작성자 호윤미
  • 작성일 21.10.14
  • 조회수 7456

1. 목적

  가. 수도권 사회적 거리두기 4단계가 지속되고, 정부의 단계적 일상회복(위드 코로나) 방안 적용이

       2021.11.9.(화) 이후 가능함에 따라 개강 10주 차까지 전공 수업에 한하여 제한적 대면 수업을 운영하고자 함.

  나. 전공 수업의 학습결손 우려를 해소하기 위해 소규모 위주로 대면 수업을 확대하고자 함.

      ※ 정부의 단계적 일상회복(위드 코로나) 방안 및 교육부 학사운영 방안에 따라 수업운영 방안은

        재조정될 수 있으며, 준비과정을 거쳐 개강 11주차부터 대면 수업을 확대할 예정임.

 

2. 수업운영 방안(개강 9~10주차)

  가. 기간: 2021.10.27.() ~ 11.9.()

  나. 운영방안

    1) 현시점 사회적 거리두기 단계인 4단계를 적용하여 전공 수업에 한하여 제한적 대면 수업을 허용함.

    2) 전공 중 '이론' 수업은 최대 9명까지, 전공 중 '이론-실험·실습 병행' 및 '실험·실습·실기' 수업은

       최대 19명까지 코로나19 비상대책위원회 승인을 거쳐 대면 수업이 가능함.

       ※ 대면수업 미승인 교과목은 비대면 수업’으로 진행하여야 함.

    3) 강의실 정원 대비 밀집도

      가1/3이내(좌석 두 칸씩 띄우기)

       ※ 이동식 좌석의 경우 좌석 두 칸 띄우기에 준하여 책상 간 거리두기 준수

      나) 좌석없는 강의실은 6m²당 1명 이내

 

3. 수업운영 원칙

  가. 비대면 수업은 실시간 화상강의, 교강사가 직접 제작한 동영상 강의 및 두 방식 혼합형태를 위주로 진행함.

       동영상 강의 수강 시 유의사항

         - 동영상 강의는 영상 재생을 출석으로 인정하며, 출결 기준은 대면수업과 동일함.

         - 동영상 강의 동시 재생(수강)은 부정한 강의 출석(이중 출석)에 해당되며, 학점을 부여하는 수업의

           출결관리는 엄격하게 이뤄져야 하는 바 동시 재생이 불가함.

 

  나. 대면수업

    1) 대면수업 시 안전거리 유지, 교강사·학생 전원 마스크 착용 등 방역원칙을 준수하여야 하며, 강의실 밀집도

       기준을 고려하여 강의실을 확보하여야 함.

        수강생 수가 기준을 초과할 경우 수강생 수용이 가능한 강의실로 변경하거나 강의실을 추가로 확보하여

          수업을 진행하여야 함.

 

    2) 온라인수업 동시 제공 및 대면수업 불참자에 대한 차별 금지 [‘대면 허용교과목 적용]

        해외·지방 거주자, 자가격리자, 대면수업 미동의자, 대면수업 수강인원 조정에 따른 대면수업 미참여자는

          수업을 실시간 화상수업으로 생중계하거나 강의 녹화 동영상을 가상대학 통해 탑재하여 온라인수업 병행하여 제공

 

    3) 코로나19 방역지침 준수

       - ·후문 발열체크, 강의실 손소독제 비치, 전원 마스크 착용, 마이크 덮개 교체, 강의실 수시 환기(수업 전후 및

         수업 중 수시로 창문·출입문 개방) 및 방역, 에어컨 등 실내공기 순환방식의 공기정화장치·설비 사용 시 방역지침 준수

       - 코로나19 감염증상(발열, 호흡기 증상 등)이 있는 경우 대면수업에 참여하지 않으며, 교강사에게 온국민 포털 K·TALK,

         이메일 등을 통해 사전 신고하여 자가격리 할 수 있도록 하며, 교강사는 출결 불이익이 없도록 조치함.

 

    4) 방역 및 구성원 통제는 각 단과대학에서 자체 계획을 수립하여 운영:

       담당 교강사가 방역책임자가 되어 학생 간 거리두기, 마스크 착용, 지정 좌석 착석 등 방역지침 준수 여부를 관리

 

    5) 실내 다중체육시설(유도장, 체육관 등) 및 다중이용시설(전산실 등),
  실외 다중체육시설(대운동장, 테니스장, 농구장 등)은 대면수업에 한하여 개방함.
 

 

 

1. Object

▣ As the social distancing standard ‘Stage 4’ continues and the government`s phased recovery plan to normal(with COVID-19)” might be applied after Nov. 9, 2021,

    classes of Undergraduate Program will be operated based on online until 10th week of the fall semester and face-to-face classes will be limited to major classes.

▣ As concerns about learning deficits in classes required with experiment, practical training are intensifying due to the prolonged social distancing Stage 4,

    standards for face-to-face classes will be eased.

▣ In accordance with the government`s phased recovery plan to normal(with COVID-19)” and the Ministry of Education`s academic management plan,

    the class operation plan may re-adjusted, and after the preparation process, face-to-face classes will be expanded starting from the 11th week of the semester.

 

2. Plans (9th ~ 10th week)

▣ When: 2021.Oct.27.(Wed.) ~ Nov.9.(Tue)

▣ Plan

1) Limited face-to-face classes are allowed by applying the social distancing step-Stage 4 at this point.

    2Face-to-face classes for theory classes from major are allowed within maximum of 9 students,

        and classes from major required with theory, experiment, practical training and experiment, practical training, practical work are allowed

        within maximum of 19 students, under the permission of the KMU COVID-19 Emergency Planning Committee.

    ※ Courses that are not approved for face-to-face classes must be conducted online.

    3) Density compared to classroom capacity

        - Less than 1/3 (Spacing two seats)

        ※ In the case of moveable seats, keep the distance between the desks based on the spacing of two seats.

        - Less than one person per 6 for classrooms with no seats.

3. Principles

▣ Online classes will be conducted with online live lectures or with recorded lectures, and in 2 mixed forms.

    ※ notes for online lectures

The attendance will be counted when the video lecture is playedand the attendance standards will be applied same as the face-to-face classes.

- Simultaneous playback of video lectures will be considered as double attendance, and attendance management of classes that grant credits is strictly managed,

   so simultaneous playback is not possible.

 

▣ Face-to-face classes

    1) Instructors and students must follow the guidelines such as keeping the social distance, wearing masks

       and also must secure a classroom capacity to meet the criteria such as maximum number of participating students and the density

       compared to the number of students in the classroom.

       ※ If the number of students exceeds the standard, the instructor needs to change a classroom to bigger or needs to secure additional classrooms.

    2) Providing online classes simultaneously and prohibiting reverse discrimination against those who do not attend offline classes

        ※ Instructors provide online classes for those who can’t attend the offline classes due to their status staying overseas or in local area, in quarantine,

           those who do not agree to attend face-to-face classes, those who cannot participate due to an adjustment of the number of face-to-face class enrollments, and etc.

 

    3) Following the guidelines on COVID-19 prevention

        - Taking temperature at front and back gates of school, equipping hand sanitizers in each classroom, wearing masks, replacing microphone covers,

           refreshing the air frequently in classrooms, following the guidelines when using some equipment required air circulation like air conditioner  

        - Not allowed to attend offline classes for those who have any symptoms of COVID-19(fever, respiratory symptoms, etc.)

        - Mandatory for those who have any symptoms of COVID-19 to report in advance to their instructor by K*TALK, E-mail, etc. and to be in quarantine

        - No disadvantage in attendance for those who can’t attend offline classes due to any symptoms of COVID-19

 

    4) Each department operates offline classes under their own plan for COVID-19 prevention

       - Instructors shall maintain the rules by keeping social distance between students, wearing masks, assigning seats, etc. as a person who in charge of prevention.

 

   5) Indoor sports facilities(judo gym, gyms, etc.), other facilities(computer rooms, etc.), outdoor sports facilities(playgrounds, tennis courts, basketball courts, etc.)

       are open only for offline classes.

 

 

 

2021年度 第二学期 开讲 9~10周  方式 通知 (2021.10.12 基准

 

1. 目的

政府保持4段社距离的方案政府阶段性恢复日常与疫情共存方案适用在2021.11.9周二以后才有可能适用, 开学10限于专业课以线下课

.为消除专业课学习缺失的忧虑打算以小规模为主扩大线下授课

  ※ 根据政府的阶段性恢复日常与疫情共存方案及教育部学士运营方案授课运营方案可以重新调整经过准备过程将从开课第11周开始扩大线下课

 

2. 课运营方案(开学9~10)

时间 2021.10.27.(周三) ~ 11.09.(周二)

运营方案

1) 适用现阶段保持社距离的4专业课可在一定范围限制下进行线下授课

2)专业中理论课程最多可达9专业中理论-实验-实习并行实验-实习-实际技能课程最多可达19经新冠病毒紧急对策委员会批准后可进行线下课

  ※ 线下课未批准的科目应以线上授课方式进行

3)教室内对比密集度

1/3以内(隔两个空位落座)

  ※ 移动式座位的情况按照放两个座位的标准保持桌子之间的距离

没有座位的教室每6平方米1人以内的标准

3授课运营原则

线上授实时视频制的录播视频两种方式混合授方式为主

  ※ 视频课时注意事项

   录播视频视频播放出席认证出勤与线下课相同

   播放视频课于不正重出席而且必须严学 分的授出勤管理因此不能同播放

 

线下授课

1) 线下授课时保持安全距离讲师生需全程佩戴口遵守防疫原虑教室密集度确保室安全

  ※ 如果生人过标可容纳学量的室或追加其他室以确保程正常

 

2) 网络线下授时进禁止区别对待只参与网络

  ※ 海外·地方居住者自我隔离者未同意线下授根据可线下授课人员数,

       线下课程未参与者的过视频直播授或通假想大视频的方式行授

 

3) 新型冠状病毒防疫指南

    - 前后门设置发热检查室准消毒液佩戴口换话筒防尘罩随时(前后及授随时开门以及防疫,

       空调等室方式的空气净化装置使用遵守防疫指南

    - 有新型冠状病毒感染(发热呼吸道症不得参与线下授ON국민포털 K·TALK, 箱等行事前申并进自我隔离

 

4) 防疫及人员数根据每个学员的授课计划自行制定并运营:

    讲师即防疫负责人需管理生之的安全距离确保生佩戴口导学生坐在指定座位等防疫指南的实施

    (教室防疫管理方针将根据7全面修改的育部方另行通知)

 

5) 室内体育(柔道体育及多功能室(计算机室等)

 室外多功能体育设施(运动场限于线下授课时开